Tallinn: zeker een aanrader! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu Tallinn: zeker een aanrader! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu

Tallinn: zeker een aanrader!

Door: LisanneEuropa

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

27 Juni 2011 | Estland, Tallinn

Beste allemaal,

Vandaag een berichtje uit Tallinn, de hoofdstad van Estland. De verhalen kloppen: de oude stad is echt een aanrader! Middeleeuwse gebouwen met gezellige terrasjes ertussen en veel kerktorens. Had ook geluk met het weer, dus zelfs een middag in de zon gezeten. En verder vallen de prijzen na Scandinavië ineens wel heel erg mee. Ze hebben zelfs sinds dit jaar ook de Euro, handig!

Gisteren aangekomen vanuit Helsinki. Op de boot iemand bereid gevonden om mijn backpack te wegen, iets waar ik altijd al benieuwd naar was. Hij woog 13,3 kilo. Valt me nog mee, hij voelt soms zwaarder... En mijn kleine rugzak weegt een stuk minder gelukkig. In Tallinn een beetje een rommelig hostel, maar wel twee dagen voor de prijs van één vergeleken met wat ik gewend was. Weer gratis internet en lakens, al moest ik met mijn dekbedovertrek terug omdat er allemaal scheuren in zaten. Wel meteen een nieuwe gekregen. Verder kan de ene wc niet op slot, heeft de ander geen papier en is de derde te vies voor woorden. De kunst om het minst erge te kiezen zeg maar. Maar dat lukt ook wel voor twee dagen.

Gisteren verder eerst op een terrasje gezeten en daarna het grootste deel van de oude stad bekeken. Erg mooi om te zien en een gezellige sfeer. Vandaag was het helaas weer maandag, wat betekent dat de musea dicht zijn. Wel de rest van de oude stad gezien en naar een hoog punt met uitzicht op de stad en de zee geweest.

Verder voor de komende week het een en ander geregeld: twee hostels en drie busreizen geboekt. Voor deze laatste de formulieren geprint, wat het enige was dat tot nu toe tegenviel qua prijs (€ 4,90 voor 6 A4-tjes).

Verder opvallende dingen: In de supermarkt staan plantjes met leuke rode bloemetjes gewoon tussen de groenten. Ook kun je, net als ook in Scandinavië, bij elke supermarkt zelf nootjes scheppen, zoals we in Nederland met snoep kunnen. Broodjes worden per gewicht verkocht, dus zelf in een zakje doen en wegen. Verder ontzettend veel toeristen in de oude stad, waar je heel vaak in het Duits wordt aangesproken. Heeft vast iets met de geschiedenis te maken.

Morgen met de bus naar Letland. Vandaar weer een nieuwe update!

Lisanne