Riga in 24 uur - Reisverslag uit Riga, Letland van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu Riga in 24 uur - Reisverslag uit Riga, Letland van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu

Riga in 24 uur

Door: LisanneEuropa

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

29 Juni 2011 | Letland, Riga

Ha allemaal,

Daar ben ik alweer, deze keer met verslag van mijn 24 uur in Riga. Gisteren ben de bus uit Tallinn gekomen. Hoewel de trip 4,5 uur duurde was het best te doen. Het hielp wel dat er airco was in de bus.

Om half drie in Riga aangekomen en niet ver van mijn hostel in het oude stadscentrum. Met een kaartje met wandelroute meteen de belangrijkste hoogtepunten maar langs gelopen. Heel anders dan in Tallinn: daar was het oude centrum middeleeuws, maar hier vooral art nouveau stijl (heb ik me laten vertellen, verder ook niet zoveel kijk op). Wel veel mooie gebouwen en kerken.

's Avonds op een terrasje gegeten. In het hostel deze keer een kamer met maar liefst 15 bedden op de zevende verdieping (zonder lift). Echt een soort zolderkamer. Mooie is dat ik het 15e bed had, het enige dat geen stapelbed was. Stond een beetje apart in een nis, dus verder totaal niet het idee dat het heel druk of vol was. Wat wel opvallend was, was een man met een klein meisje van een jaar of twee die ook op mijn kamer sliepen. Had er echt beetje een raar gevoel bij, zeker omdat ze nooit het hostel uit leken te gaan en omdat het meisje bij nader inzien een syndroom bleek te hebben. Weet natuurlijk niet hoe de situatie was, maar vond het echt sneu... Wat wel erg meeviel in het hostel was het gratis ontbijt. Was niet heel bijzonder, maar boterhammen met allerlei soorten jam en cottage cheese en een sapje vond ik best luxe. Zeker omdat dit het goedkoopste hostel tot nu toe was. 's Ochtends dus meteen maar gebruik van gemaakt.

Daarna mijn backpack in de opslag van het hostel gezet en naar de grote markt gegaan. Daar verkochten ze echt alles, zelfs grafstukken in de kleuren van de Letse vlag :S. Daarna op jacht naar souvenirs en gekeken bij een groepje dat volksmuziek speelde en danste. Vervolgens broodjes gehaald op de markt, backpack opgehaald en bij het busstation geluncht. Daarna op dezelfde bus gestapt waar ik de vorige dag uitkwam, en om half drie Riga weer verlaten. Weer op weg naar het volgende land...

Ik houd jullie wel weer op de hoogte!

Groetjes Lisanne



  • 29 Juni 2011 - 19:52

    Amber:

    Heey Lisanne.

    Mijn eerste reactie op je reisverslag, maar ik volg je al wel een tijdje hoor!
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en welke landen je aandoet! Wat een reis maak jij zeg....zo snel steeds weer verplaatsen en dat allemaal in je eentje. Ik doe het je niet na! ;) Echt onwijs gaaf dat je zoveel van Europa ziet. Geniet nog van je tour!!!

    Veel liefs, Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Letland, Riga

Rondreis Europa

Recente Reisverslagen:

20 September 2011

Weer thuis...

02 September 2011

Venetië & Genua

28 Augustus 2011

Toscane & tricolore

25 Augustus 2011

Terug in Rome :)

20 Augustus 2011

Lange reis & Pompeï
Lisanne

Actief sinds 11 Mei 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 25418

Voorgaande reizen:

13 Juni 2011 - 04 September 2011

Rondreis Europa

Landen bezocht: