Weer thuis... - Reisverslag uit , van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu Weer thuis... - Reisverslag uit , van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu

Weer thuis...

Door: LisanneEuropa

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

20 September 2011 | ,

Beste allemaal,

Mijn laatste blog alweer...

Het is alweer ruim twee weken geleden dat we op 4 september aankwamen op Rotterdam - The Hague (met nadruk op The Hague) airport, waar mijn ouders ons stonden op te wachten met een heel mooi spandoek :D. Inderdaad niet op 3 september, de dag waarop we eigenlijk verwachtten thuis te komen. Dit kwam doordat we een technisch probleem hadden met ons vliegtuig. Iedereen zat al in het vliegtuig en zelfs het filmpje met de veiligheidsinstructies hadden we al gezien, toen bleek dat er een onderdeel kapot was. Omdat het nieuwe onderdeel uit Amsterdam moest komen, heeft dit in totaal voor ongeveer 14 uur vertraging gezorgd en waren we in plaats van zaterdagavond dus pas zondag weer in Nederland. Een heleboel onduidelijkheid en gedoe, maar uiteindelijk toch een mooi hotel in de buurt van het vliegveld toegewezen gekregen om de nacht te overbruggen en dus netjes van het vliegveld opgehaald en thuisgebracht :).

Na bijna drie maanden is mijn reis nu dus ten einde. In totaal 25 landen bezocht en dus het grootste deel van Europa wel gezien. Ik heb in die tijd een heleboel gezien en ook heel wat geleerd. Niet alleen over de geschiedenis en cultuur van een groot aantal landen, maar ook op het gebied van talenkennis heb ik dingen opgestoken. Niet alleen het Engels, maar vooral ook Duits, een basis in de Slavische talen en Italiaans... Verder moeten dingen als nieuwe mensen ontmoeten, doorzetten, beslissingen nemen, verder kijken dan je eerste idee (zoals bij Kristof) en communiceren met of zonder taal niet onderschat worden... Erg veel inspiratie opgedaan voor mijn volgende reizen: niet alleen het verder ontdekken van de plaatsen die ik nu heb bezocht, maar ook veel waarover ik verhalen van medereizigers heb gehoord. En tot slot: ik heb zelfs groene olijven leren eten (wel nog het liefst ergens doorheen ;).

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie interesse in mijn reis en natuurlijk voor alle lieve reacties op mijn blog. Hopelijk hebben mijn verhalen ook bij anderen voor wat inspiratie gezorgd!

Liefs, Lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Rondreis Europa

Recente Reisverslagen:

20 September 2011

Weer thuis...

02 September 2011

Venetië & Genua

28 Augustus 2011

Toscane & tricolore

25 Augustus 2011

Terug in Rome :)

20 Augustus 2011

Lange reis & Pompeï
Lisanne

Actief sinds 11 Mei 2011
Verslag gelezen: 1480
Totaal aantal bezoekers 24671

Voorgaande reizen:

13 Juni 2011 - 04 September 2011

Rondreis Europa

Landen bezocht: