Terug in Rome :) - Reisverslag uit Rome, Italië van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu Terug in Rome :) - Reisverslag uit Rome, Italië van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu

Terug in Rome :)

Door: LisanneEuropa

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

25 Augustus 2011 | Italië, Rome

Hoi allemaal,

Deze keer bericht geschreven in een Italiaanse trein: van Rome naar Florence, maar later pas op internet gezet natuurlijk…

Zondag in twee uurtjes met een intercity naar Rome gereisd (dus toch zin gehad, dat muntje in de Trevi-fontein bijna zeven jaar geleden, ik ben er weer!), waar het hotel dat we hadden geboekt op een klein kwartiertje lopen van het station was. Ingecheckt en de rest van de middag lekker uitgerust op de hotelkamer en voor het eerst sinds lange tijd mijn tassen weer eens uitgemest. Rond een uur of zes op weg naar het vliegveld, wat iets minder soepel ging dan gehoopt. Na twee voorbijrijdende lege bussen en een heleboel boze mensen die hierdoor hun vliegtuig zouden missen, kwam ruim drie kwartier te laat eindelijk de bus die ik moest hebben. Vertraging viel uiteindelijk nog mee dankzij de gehaaste rijstijl van de chauffeur. Op het vliegveld ruim een half uur gewacht, totdat Alex er gewoon al bleek te zijn en ineens achter me stond :). Samen weer terug naar de bus, die zowaar bijna meteen vertrok. En afgezien van een bijna aanrijding met een politieauto die wilde invoegen en toen ineens voor onze neus stilstond, verder prima terug in het hotel aangekomen.

Maandag meteen maar begonnen met een bezoek aan het Forum Romanum en de Palatijn Best lastig om je voor te stellen hoe het allemaal was, maar met behulp van ons geleende boekje zijn we toch weer iets wijzer geworden. Geluncht in een parkje en daarna met ons combikaartje de rij bij het Colosseum overgeslagen. Weer erg groot en indrukwekkend, en leuk om herinneringen op te halen aan mijn eerste bezoek aan Rome. Daarna een rondje gelopen langs het monument van Vittoro Emanuelle II (ook wel de suikertaart genoemd), het Pantheon, Piazza Navona en de Trevi Fontein. Al heel wat gezien dus, deze eerste dag.

Dinsdagochtend eerst naar de Sint Pieter gegaan. Helemaal rekening gehouden met kledingvoorschriften enzo, maar er echt niet aan gedacht dat ik mijn mes in mijn rugzak had… Gelukkig niet opgemerkt in de scanner, dus konden we gewoon naar binnen. Zoals te verwachten behoorlijk druk, maar had niet gedacht dat er al twee verschillende monumenten voor Paus Johannes Paulus II in het interieur van de basiliek verwerkt zouden zijn. Zo zie je maar weer hoe populair hij was. Verder nog steeds zoveel te zien dat je ogen tekort komt. Daarna langs de souvenirwinkeltjes van Vaticaanstad gewandeld en zowaar een Vaticaans vlaggetje voor op mijn rugzak gevonden :). Daarna boterhammetje gegeten in het park bij de Engelenburcht en via het Piazza del Popolo en de Spaanse trappen terug naar de metro gegaan.

Woensdag een dagje voor een aantal bezienswaardigheden die meestal niet binnen de top tien vallen. Om het Circus Maximus heen gewandeld en langs de Boca della Verità en het eiland in de Tiber. Verder een vrij nieuwe opgraving van vier tempels (Area Sacra) gezien en de markt op Campo dè Fiori, waar allerlei traditionele ingrediënten werden verkocht. Verder de tempel van Hadrianus, die nog in zo’n goede staat is dat er veel films opgenomen schijnen te worden, het Piazza della republica (waar ik de kerk niet in mocht vanwege mijn korte broek) en de Santa Maria Maggiore (lekker zweterig wikkelrokje geleend en dus nu wel naar binnen).

Donderdag mijn laatste dagje Interrail en met de trein naar Florence. Over wat we daar allemaal hebben gezien en gedaan, schrijf ik later meer.

Groetjes weer,

Lisanne

  • 28 Augustus 2011 - 11:26

    Fayla:

    Hoi Lisanne,
    Rome blijft altijd mooi en als ik jou was zou ik er nog lang blijven, want hier in nederland is het weer helemaal niks :( Maar volgens mij zit het er alweer bijna op! Nog veel plezier in Florence en bedankt voor het kaartje! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Rondreis Europa

Recente Reisverslagen:

20 September 2011

Weer thuis...

02 September 2011

Venetië & Genua

28 Augustus 2011

Toscane & tricolore

25 Augustus 2011

Terug in Rome :)

20 Augustus 2011

Lange reis & Pompeï
Lisanne

Actief sinds 11 Mei 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 24671

Voorgaande reizen:

13 Juni 2011 - 04 September 2011

Rondreis Europa

Landen bezocht: