Logeren :) en regen... - Reisverslag uit Warschau, Polen van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu Logeren :) en regen... - Reisverslag uit Warschau, Polen van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu

Logeren :) en regen...

Door: LisanneEuropa

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

02 Juli 2011 | Polen, Warschau

Hey allemaal,

Vandaag een verslagje uit Warschau. Vanuit Vilnius ben ik hier met een nachtbus naartoe gekomen. Beetje verwarrend vanwege het tijdsverschil tussen Litouwen en Polen. De aankomsttijd die ik had doorgegeven aan Aleksandra, zodat ze me op kon halen, bleek niet de lokale tijd te zijn. Na wat vertraging was ik er dus nog steeds ruim een half uur te vroeg. Maar een half uurtje wachten is best te doen (ben wat gewend inmiddels) en het is dan best lekker om met de auto opgehaald te worden.

Ik logeer hier twee nachten bij Aleksandra thuis. Twee jaar geleden heb ik ook een nacht in hun flat gelogeerd, maar inmiddels hebben ze een mooi nieuw huis laten bouwen, wat zo goed als af is. Echt een mooi huis en over alles goed nagedacht, aangezien beide ouders architect zijn. Dus voor het eerst tijdens deze reis slaap ik in een mooi eigen kamertje :).

Het enige wat tegenviel aan mijn verblijf in Warschau was het weer. Gisteren regende het het grootste deel van de dag en waaide het best hard. Met z'n tweeën zijn we naar de universiteitsbibliotheek geweest. Erg apart en soort industrieel gebouw. Ook hebben we het typische taartje van Warschau gegeten (ben de naam alweer kwijt) wat de vorm heeft van een kroon, zoals op een bekend standbeeld en zijn we naar de oude stad geweest. 's Middags thuis warm en typisch Pools gegeten en 's avonds nog even met haar moeder met de auto naar de stad geweest. Er zou een concert en vuurwerk zijn omdat Polen nu voorzitter is van de EU, maar vanwege het weer zijn we op tijd naar huis gegaan en hebben we een stukje op tv gezien, terwijl we rond 10 uur brood gingen eten.

Vandaag was het weer iets beter en zijn we met z'n drieën met de bus op stap gegaan. We wilden eigenlijk naar het Copernicus Science Center, een soort interactief en nieuw museum, wat we toch maar niet hebben gedaan vanwege de enorme rij die voor de deur stond. Wel zijn we naar de tuin op het dak van de universiteitsbibliotheek geweest, die gisteren dicht was vanwege een diploma-uitreiking. Ook zijn we naar een museum van een oude gevangenis geweest, waar veel mensen die het niet eens waren met het heersende regime werden opgesloten en geëxecuteerd. Verder nog wat gegeten en nog even in de oude stad geweest.

Ondanks de regen toch veel dingen gezien en gedaan, mede dankzij deze zeer gastvrije familie. Ben erg verwend met al het eten en de ritjes overal naartoe :). Thanks so much for everything! Zeker de moeite waard om nog een keer te komen: misschien voor het Copernicus museum, maar ook om het huis te zien als het echt helemaal af is.

Dat was Warschau alweer, de tijd gaat snel voorbij. Morgen sta ik na zes uurtjes treinen alweer in Berlijn, waar mijn vader mij opwacht en we twee dagen hebben om de hoogtepunten te bekijken. Nog nooit geweest, ben benieuwd!

Tot snel!

Groetjes Lisanne

  • 04 Juli 2011 - 10:29

    Astrid (van De Stege:

    Hoi Lisanne,
    Gauw weer even kijken waar je bent.
    Zo te zien geniet je nog heerlijk.
    Nog veel plezier en geniet ervan.

    Groetjes Astrid

  • 04 Juli 2011 - 20:16

    Jannette:

    Berlijn... ik krijg heimwee en ben stinkend jaloers. Mijn stad! Geniet ervan. 't Is een prachtige stad. Er liggen heel wat voetstappen en fietsbandafdrukken daar van mij.

  • 10 Juli 2011 - 09:58

    Frans En Tony:

    Zo, dus jij gaat in je eentje door Europa,met zo nu en dan pa en moe in de buurt?
    Wij, je oude buren uit Zevenhuizen, hebben ons ingeschreven voor de volgende reportages.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Warschau

Rondreis Europa

Recente Reisverslagen:

20 September 2011

Weer thuis...

02 September 2011

Venetië & Genua

28 Augustus 2011

Toscane & tricolore

25 Augustus 2011

Terug in Rome :)

20 Augustus 2011

Lange reis & Pompeï
Lisanne

Actief sinds 11 Mei 2011
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 25423

Voorgaande reizen:

13 Juni 2011 - 04 September 2011

Rondreis Europa

Landen bezocht: