Oslo / Christiania - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu Oslo / Christiania - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu

Oslo / Christiania

Door: LisanneEuropa

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

19 Juni 2011 | Noorwegen, Oslo

Ha iedereen,

Na mijn tweede dag in Oslo vandaag weer een berichtje. Eergisteren na een trip met de bus en de trein (langs allerlei mooie meren en een waterval, maar ook langs best veel industrie) in Oslo aangekomen. Omdat ik in Göteborg niet voor nog een nacht een slaapplaats kon vinden, ben ik een dagje eerder naar Noorwegen gekomen en blijf ik hier vier nachten.

Gisteren samen met een (beetje vage) Fransman de stad verkend. De Karl Johans Gate (hoofdstraat met living statues), het paleis en het Vigelandspark bezocht. Mooie beelden, levensecht en erg creatief qua houdingen. Daarna in mijn eentje verder langs de haven en door de stad weer terug.

Vandaag een heel eind gelopen. Eerst naar het Oslo-museum. Blijkt dat de stad nog maar heel kort de hoofdstad is (sinds 1700 ofzo). Daarvoor was het echt heel klein en nauwelijks noemenswaardig. Verder heeft de stad heel lang Christiania geheten (bedacht door koning Christian himself natuurlijk). Weer wat geleerd dus :).

Na dit museum verder gelopen door het bos bij Oslo, zeg maar een stuk om het fjord heen. Mooi bos, afgewisseld met weilandjes met schapen en kleine koeien. Aangekomen aan de overkant terechtgekomen in een hoosbui... Even schuilen en daarna doorgelopen naar de kust om het centrum te kunnen zien. Daar weer een flinke bui en moeilijk om een droog plekje te zoeken. Uiteindelijk maar besloten om met de veerboot weer terug te gaan naar de haven bij het centrum. Weer belachelijk duur voor die tien minuten dat het duurt en het weer was meteen weer mooi en zonnig, maar goed. Weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen :). Daarna weer op mijn gemak terug naar het hostel...

Dat was het weer even tot nu toe. Ik zal zo nog wat foto's posten (ook bij mijn vorige blog). Verder leuk om jullie reacties te lezen!

Groeten, Lisanne

• 22 Juni 2011 - 08:59

Ivo:

Ha Lisanne,
    Op naar de volgende bestemming!!
    Ben benieuwd!
    Leuk om te lezen en ik wens je in ieder geval heel veel goed weer toe!!

• 23 Juni 2011 - 15:02

Lisanne Verhoeff:

Ha Ivo,

Bedankt voor je reactie. Leuk dat je het aan het volgen bent!
    Als je nog tips hebt voor Helsinki of Talinn zijn ze altijd welkom natuurlijk :).

Groeten, Lisanne