Malmö en Göteborg - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu Malmö en Göteborg - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu

Malmö en Göteborg

Door: LisanneEuropa

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

17 Juni 2011 | Zweden, Gotenburg

Ha allemaal,

Vanuit Kopenhagen de trein genomen richting Malmö. Maar een half uurtje, waarvan een groot deel over de Sontburg met hele vlaktes aan water aan beide kanten.

In Malmö op het station toepasselijk begroet door blonde Zweden die gratis Wasa-repen uitdeelden. Daar door de stad gelopen en in een mooi park gezeten. Met die backpack kom ik niet zo veel verder... Verder lukte het bij de derde bank dan toch om Zweedse Kronen te pinnen. Wordt wel ingewikkeld trouwens, al die verschillende Kronen bij elkaar in mijn portemonnee.

Toen weer op de trein gestapt richting Göteborg, waar ik een hostel had geboekt. Werkt prima, die Zweedse treinen, mooi op tijd! Enige was dat ik blijkbaar op een plaats zat die iemand anders al gereserveerd had (ik had zelf geen reservering, was niet verplicht). Die mevrouw vond het gelukkig geen probleem en ging ergens anders zitten, zodat ik niet met al mijn spullen hoefde te verplaatsen. In Göteborg eerst even een rondje stad verkennen en toen de bus naar het hostel opzoeken. Ging gelukkig zoals gepland. Daar nog een klein gevecht met het slechte internet (waar ik nog extra voor moest betalen ook...).

Volgende dag backpack in een kluis op het station gestopt en een stuk lichter door Göteborg gaan lopen. Mooie kerk gezien met orgelconcert, heuvel beklommen voor het uitzicht en langs de haven gelopen. Het weer was regenachtig en voor mijn gevoel ging het steeds harder waaien. Best vermoeiend dan om zo'n hele dag buiten te lopen. Daarom 's middags nog even naar het stadsmuseum met een tentoonstelling over de Vikingen in dat gebied. Valt op dat er een stuk minder in het Engels staat uitgelegd dan in Denemarken. Een groot deel van de zalen in het museum hadden bijvoorbeeld alleen maar Zweedse uitleg. Best jammer dat je zo niet alles meekrijgt (wil altijd alles weten, namelijk).

Daarna weer snel richting station om de bus te zoeken in de richting van Oslo (werkzaamheden aan het spoor). Het oorspronkelijke plan was om een nacht langer in Göteborg te blijven, maar omdat het in het weekend vrijwel onmogelijk was om een hostel te vinden, maar een dagje eerder door. Wordt weer vervolgd...

Groetjes Lisanne

• 18 Juni 2011 - 15:33

Henny Verhoeff:

Hallo Lisanne,leuk om je verhaal te lezen en je te volgen. Ik wens je veel plezier en nog een mooie reis, tot mails
    Henny

• 22 Juni 2011 - 10:41

Jannette:

Tijdens mijn vakantie even een dagje thuis. Leuk om dan jou verslag te lezen. Ga morgen naar Den Haag. Goede reis verder!

• 23 Juni 2011 - 15:04

Lisanne Verhoeff:

Ha Jannette,

Bedankt voor je reactie, leuk dat je het leest! Hoe was het in Den Haag? Alles nog gelukt met de fiets?
    Tot snel weer,

Groeten, Lisanne