Toeristisch, met hele mooie zee - Reisverslag uit Split, Kroatië van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu Toeristisch, met hele mooie zee - Reisverslag uit Split, Kroatië van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu

Toeristisch, met hele mooie zee

Door: LisanneEuropa

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

31 Juli 2011 | Kroatië, Split

Ha allemaal,

Ik ben weer terug in Kroatië, na een lange nacht in de trein deze keer in Split. Volgens mij de meest toeristische plaats waar ik tot nu toe ben geweest. Mooi oud stadscentrum en boulevard met palmbomen langs een hele mooie blauwe zee. Zaterdagochtend vroeg al hier aangekomen. Eerst een beetje rondgehangen en wat gelezen totdat ik eindelijk kon inchecken in het hostel. Daarna een rondje door de stad gelopen en nog wat in een parkje gelegen. Best moe namelijk na een nacht in een krappe trein. Verder gegeten in een restaurant dat volgens de mevrouw van het hostel typische nationale gerechten zou hebben. Bleek vrijwel allemaal Mexicaans eten te zijn, maar wel lekker. Daarna best moe, maar wat problemen om in slaap te vallen omdat een aantal meisjes in mijn slaapzaal een film aan het kijken waren (tot half één ’s nachts)…

Voor zondag had ik een ticket naar het eiland Šolta (Š = SJ/SH) gekocht. ’s Ochtends dus op tijd opgestaan om naar de boot te gaan. Šolta is het kleinste van de twee dichtstbijzijnde eilanden hier. Klein uurtje varen en je bent er. Daar aangekomen stukje langs de kust gelopen en natuurlijk gezwommen. Water was superhelder blauw. Als je zwemt kun je zelfs je eigen schaduw op de bodem zien. Verder had ik mijn eigen privéstrandje. Vanaf de weg een trapje af en je bent op een klein betonnen plateautje met een boom voor de schaduw. Klein paradijsje :). Foto’s komen nog, maar heb me daar dus goed vermaakt vandaag.

Morgen weer vroeg op , want de bus naar Sarajevo vertrekt om zeven uur. Plan is om daar ook twee nachten te blijven. Ik laat het weer weten!

Liefs, Lisanne

  • 31 Juli 2011 - 18:28

    Jannette:

    eindelijk zon dus!

  • 31 Juli 2011 - 18:48

    Leo:

    Hoi Lisanne,

    Nou, ik ben benieuwd naar je fotootjes van jouw privé eiland.
    Veel plezier nog.

    Groetjes,

    Papa
    XXX.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kroatië, Split

Rondreis Europa

Recente Reisverslagen:

20 September 2011

Weer thuis...

02 September 2011

Venetië & Genua

28 Augustus 2011

Toscane & tricolore

25 Augustus 2011

Terug in Rome :)

20 Augustus 2011

Lange reis & Pompeï
Lisanne

Actief sinds 11 Mei 2011
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 24749

Voorgaande reizen:

13 Juni 2011 - 04 September 2011

Rondreis Europa

Landen bezocht: