Lopen in Wien - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu Lopen in Wien - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu

Lopen in Wien

Door: LisanneEuropa

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 Juli 2011 | Oostenrijk, Wenen

Ha allemaal,

Het lijkt alweer een tijdje geleden (afgelopen vrijdag) dat ik ’s ochtends met mijn moeder in het Tsjechische stadje Brno liep. We hebben de kathedraal bekeken en een heuvel beklommen naar het kasteel. Mooi uitzicht over de stad. Verder een kerk binnengelopen waar een bruiloft aan de gang was. Na een stop bij de supermarkt zijn we op de trein naar Wenen gestapt. Wat al werd voorspeld op internet werd werkelijkheid: een drukke dag in de trein (zeker net vakantie daar ofzo). Daardoor heb ik het eerste halfuur moeten staan. Zeker vervelend dat er gewoon vrije plaatsen waren van mensen die in het restauratierijtuig uitgebreid aan het lunchen waren. Gelukkig stapte er daarna iemand uit en had ik de rest van de rit wel een zitplaats. In Wenen nog overgestapt om bij het Westbahnhof te komen, waar het hotel (weer) aan de overkant van de straat was. ’s Avonds nog even een grote winkelstraat daar in de buurt afgelopen en daar eindelijk de goulash gegeten, waar mama al twee dagen naar op zoek was :).

Zaterdag hadden we de hele dag om Wenen te ontdekken. Na een goed ontbijtje op het station zijn we met de U-bahn naar de overkant van de Donau gegaan. Langs verschillende strandjes aan de Donau gelopen, jammer dat we geen tijd hadden om daar een dagje te gaan zitten. Daarna bij de Prater het echte Riesenrad gezien. Het deed me een beetje denken aan van die hokken voor bouwvakkers, maar wat wil je als het er (als ik het me goed herinner) al sinds 1897 ofzo staat. Verder een enorme en permanente kermis. Daarna weer een van de vier Donaustromen overgestoken en naar de Stephansdom geweest. Daar erg druk en toeristisch, met de bekende koetsen en mensen in Mozart-kostuums die je proberen over te halen naar een concert te gaan. Wat souvenirwinkels bekeken en ook de Karlskirche van binnen bekeken, waar de mis net begonnen was. Teruggelopen naar ‘onze eigen’ winkelstraat, waar we wat gegeten hebben voordat we weer teruggingen naar het hotel. Bij elkaar denk ik wel 8 kilometer gelopen op deze erg warme dag, dus verder maar geprobeerd wat uit te rusten.

Zondag was alweer de laatste dag in Wenen. ’s Ochtends naar het paleis Schönbrunn geweest. Erg mooi om te zien, met een Nederlandse fanfare die in de hete zon bijpassende muziek en een Abba-medley speelde. In de grote tuinen rondgelopen en gelukkig niet verdwaald. Daarna teruggegaan naar het hotel en daarna naar het station. Beetje late lunch, waarna we weer afscheid hebben genomen en ik met de tram naar het station ben gegaan waar mijn trein vandaan zou vertrekken.

Nu blijf ik een kleine twee weken in Slowakije, waar ik vrijwilligerswerk ga doen. Hierover schrijf ik de volgende keer meer...

Groetjes Lisanne

  • 13 Juli 2011 - 11:12

    Jannette:

    Leuk, die paar dagen met je moeder. Ik wens je veel plezier met het vrijwilligerswerk en hoop dat je het (nog steeds) leuk hebt. Ik heb nu nog een paar dagen vakantie en het REGENT. Frits loopt de vierdaagse van Apeldoorn met een blinde vriendin en die lopen dus ook in de regen. Jammer. Hoop dat jij beter weer hebt. Goede reis verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Rondreis Europa

Recente Reisverslagen:

20 September 2011

Weer thuis...

02 September 2011

Venetië & Genua

28 Augustus 2011

Toscane & tricolore

25 Augustus 2011

Terug in Rome :)

20 Augustus 2011

Lange reis & Pompeï
Lisanne

Actief sinds 11 Mei 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 24757

Voorgaande reizen:

13 Juni 2011 - 04 September 2011

Rondreis Europa

Landen bezocht: