Treinreis en kasteel - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu Treinreis en kasteel - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Lisanne Verhoeff - WaarBenJij.nu

Treinreis en kasteel

Door: LisanneEuropa

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

04 Augustus 2011 | Servië, Belgrado

Hey allemaal,

Beetje snel na mijn vorige verslag, wat betekent dat ik snel doorreis naar mijn volgende bestemming.

Gisteren om zes uur 's ochtends vertrokken en vrijwel de hele dag in de trein gezeten. Probeerde voor de tweede trein nog een reservering te krijgen, omdat op internet stond dat dit verplicht was. Maar het enige dat de mevrouw achter de enige balie aan Engels sprak was 'No reservation'. Kan twee dingen betekenen: Zij verkoopt ze niet of je hebt er echt geen nodig. Verder geen problemen gehad en genoeg plek in de trein, dus zal de laatste optie wel geweest zijn :). In de tweede trein trouwens lang zitten praten met een mevrouw uit Belgrado die 40 jaar in Duitsland had gewoond, voor zover mijn Duits dat toelaat dan ;). Echt zo'n bezorgde oma, die voor mij aan de politie ging vragen of en hoe ik naar mijn hostel kon lopen. Stond ook op de plattegrond in mijn reisgids, dus vond het zelf niet echt een probleem, maar wel lief dat ze zoveel moeite doet.

Na ruim 40 minuten op zoek te zijn geweest naar een pinautomaat en flink stijgende straat door, rond half zeven 's avonds eindelijk bij het hostel. Weer drie bedden boven elkaar, maar nu ruimer en moderner.
Daarna nog even de stad in geweest en daar op een terrasje gegeten en een beetje rondgekeken.

Vandaag even naar het kasteel en het park eromheen geweest. Verder beetje op bankjes gezeten, eten gehaald voor onderweg en wonder boven wonder een speldje met een vlaggetje voor mijn rugzak gevonden :).

Nu even in het hostel (want het regent) en zo naar het station om weer ruim 14 uur in een trein te zitten en morgenochtend heel vroeg in Boekarest uit te stappen. Daar blijf ik twee nachten, en dan zondag met de nachttrein (met bedje) naar Istanbul :D. Heb er zin in!

Tot snel weer!

Lisanne

  • 04 Augustus 2011 - 13:28

    Jannette:

    Heb, met mijn claustrofobie, bewondering voor je slaapplaatsen :-)

  • 04 Augustus 2011 - 14:30

    Frans Witte:

    Leuk verslag!
    Wanneer kom je weer thuis?

  • 04 Augustus 2011 - 17:39

    Leo:

    Hey lisanne,

    Je maakt nu ineens weer grote stappen. Nu nog even langs jouw kennissen in Bulgarije en dan naar Istanboel. Veel plezier!!!

    Groetjes,

    Papa
    XXX.
    (nog 30 dagen!!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Servië, Belgrado

Rondreis Europa

Recente Reisverslagen:

20 September 2011

Weer thuis...

02 September 2011

Venetië & Genua

28 Augustus 2011

Toscane & tricolore

25 Augustus 2011

Terug in Rome :)

20 Augustus 2011

Lange reis & Pompeï
Lisanne

Actief sinds 11 Mei 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 24669

Voorgaande reizen:

13 Juni 2011 - 04 September 2011

Rondreis Europa

Landen bezocht: